Forum www.3iks.fora.pl Strona Główna www.3iks.fora.pl
Polityka i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ostatnie minuty pasażerów Tu-154
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.3iks.fora.pl Strona Główna -> Polska
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baltazar




Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 681
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Pomorze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:48, 24 Sty 2011    Temat postu:

Całkowicie się z tobą zgadzam Pro Rocku.
Warto zwrócić uwagę na korespondencję radiową w momencie rozpoczęcia trzeciego skrętu.
Otóż tam kontroler po dwukrotnym upewnieniu się że samolot jest na wysokości kręgu nadlotniskowego czyli 500 metrów oraz że ma wypuszczone podwozie i klapy, informuje załogę o tym, że po obu stronach pasa startowego świecą ustawione "w bramkę" reflektory lądowania APM-90M* oraz uprzedza, by załoga była gotowa do odejścia z wysokości 100 m na drugi krąg, jeśli do tego momentu rzecz jasna owej "bramki" nie dojrzy.
Według mnie jest to najlepszy argument świadczący o tym, że kontrolerzy uprzedzając załogę o bardzo słabej widzialności i spodziewanych kłopotach, postępowali bardzo trzeźwo i w niczym tu nie zawinili, w odróżnieniu na przykład od załogi JaK-40 która wręcz sugerowała podjąć próbę lądowania..
Dlatego uważam że owe "sensacyjne rozmowy" między oficerami na wieży, w świetle tego nie mają żadnego znaczenia ani wpływu na zaistnienie katastrofy.
http://www.youtube.com/watch?v=_omG35TezwE&feature=player_embedded część II

*
APM-90M, to mobilne zainstalowane na samochodach ciężarowych potężne reflektory lotniskowe, w których źródłem światła jest oślepiająco biały łuk elektryczny pomiędzy węglowymi elektrodami.
W nocy oświetlają pas startowy świecąc zgodnie z kierunkiem lądowania, natomiast w dzień przy bardzo słabej widzialności ustawione są w kierunku nalotu po obu stronach pasa na wysokości jego progu.
Tworząc tzw. bramkę, oznakowują jego początek.
Pilot zobaczywszy ową bramkę wie, że pomiędzy reflektorami znajduje się próg pasa startowego.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.3iks.fora.pl Strona Główna -> Polska Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin